Posts

Showing posts from November, 2012

Cuti2 Pulau Pangkor Day 3 ;-)

Image
HARI KE TIGA : MASA UNTUK PULANG


Bergambar lagi sebelum pulang :)
Ni la pemandangan indah Teluk Nipah. Cantik kan?



masing2 pakai baju baru ;-)

Aktiviti sebelah pagi di tepi pantai. mmg ramai org datang bermandi manda.
Pekan kecil Teluk Nipah. So sape nak beli baju mmg byk yg murah2. Holiday berlenggang je sebab pelbagai jenis baju yg boleh dibeli ;-) 
Pelampung dan peralatan mandi pon banyak.
Kedai makan pon banyak. 

ni Menara Teluk Nipah..

Jeti Pangkor..

Cuti2 Pulau Pangkor 2nd Day.

Image
HARI KEDUA :) JALAN-JALAN PULAU PANGKOR
Pagi2 lagi kak liza dah masakkan kami nasi lemak sebagai als perut...Alhamdulillah memang kenyang. Jam 9.00 kami pun bertolak ke Jeti Marina, saja nak naik dari jeti marina coz tak pernah lagi naik dari sini. Sampai2 terus cari tiket..kalo nak tahu, kalo naik dari jeti marina ni, kita kena jadi member sebelum nak li tiket rm 10 huuhu rasa rugi pula, tapi takpela..

Mama dan ayah posing-posing dulu menikmati keindahan Jeti Marina Lumut sebelum naik feri berlepas ke Pulau Pangkor.


Feri pergi balik dari Jeti Marina ke pulau Pangkor hanya rm10 saja, perjalanan mengambil masa lebih kurang 20 minit saja...Ingat...tiket yang kita beli akan digunakan pergi balik...so masa balik nanti pun nak guna juga ya. So jangan sampai hilang coz tiket valid 30 hari.

Sesudah sampai, maka janganla risau...banyak abang-abang teksi san kereta sewa yang dah siap2 standby depan jeti untuk ambil penumpang. so ape lagi, bayar sajala...hihi

Ni la rupa teksi di sana..sume teks…

Cuti-Cuti Malaysia Pulau Pangkor Perak

Image
Assalamualaikum...kali ni agak lambat sikit start entry sebabnye, leen bz dengan tugas...cuti panjang dapat pula rezeki jaga exam...so ape lagi ikhlaskan diri dan anggap ianya sebagai rezeki dan pengalaman yang tak ternilai hebatnye :)
Kalo tengok-tengok, jadual untuk cuti akhir semesta kali ini dah termakan dengan tugas jaga Exam...tp bila di semak2 , syukur dalam kesebukkan jaga exam...ada juga cuti panjang antara peperiksaan...so ape lagi...leen pun kenala bijak rancang jadual untuk Holiday, balik Kampung suami dan tugas jaga exam.
Hihi panjang tul intro...kali ni kami berjalan ke utara semenanjung Malaysia..tuhuan utama adalah menghadiri perkahwinan rakan se PALAPES kami yang baru melangsungkan perkahwinannya. Alhamdulillah kedua pengantin Syed dan Liza sama cantik dan sama padan..syukur pada hari kenduri dapat juga kami bertemu kawan2 seangkatan masa besajar di Universiti Sains Malaysia dulu.
HARI PERTAMA : KENDURI KAWIN SYED DAN LIZA
 Pengantin sama cantik dan sama padan...tahni…