Posts

Showing posts from 2012

Percutian singkat di Fraser Hill

Image
Salam sume :)..kali ni...leen nak sambung semula entry mengenai perjalanan ke Fraser Hill. Sebenarnya Fraser Hill ni antara laluan nak balik ke kampung suami di Raub Pahang. Oleh sebab tak pernah sampai, jadi petang tu kami pun buat keputusan untuk naik ke atas..
Kami naik melalui jalan Bentong - Tranum - Fraser Hill..perjalanannya sangat lah mencabar..macam ular kena palu rasanya belok-belok. Rasanya perjalanan ke Fraser Hill ni lagi teruk dari Cameron Highland kot..Oleh kerana dah ternaik, jadi kami pun teruskan perjalanan ke atas.

Hihi saja ambil gambar gari Google Map..tengok la jalannye..huhu memang ngeri.. Sebelum Sampai..sempat gak berenti tepi, alhamdulillah anak2 ok, yang teruk muntah-muntah leen sendiri. Aduhai memang mabuk sebelum nak sampai.

Ni antara persimpangan untuk naik ke atas.

Antara Check poin yang perlu diambil gambar
Trademark Fraser Hill di menara jam


Sempat solat di Masjid Bukit Fraser..huhu sejuuuk air kat atas sana.
Bergambar sikit-sikit sebelum turun semula…

DAY 3 SABAH SYOOOKK

Image
HARI KE 3
                     Misi lawatan ke sekolah selesai..Syukur memang banyak pengalaman dan ilmu yg kami gali dan perolehi. memang berbaloi dan bersyukur diberi peluang untuk mengikuti Lawatan kali ni.
Dalam Program, rancangnya hari ni nak pergi kaki Gunung Kinabalu, Ranau, Kundasang, naik Jambatan Tamparuli dan banyak lagi...hihi hari yang best!

Destinasi pertama..Rumah Terbalik..unik rumah ni...semua struktur direka terbalik...ini daya tarikan rumah terbalik ni :) info: bayaran untuk masuk RM10 saje :)
Kami yang sempat berposing :) Destinasi ke2 Jambatan Tamparuli Debaran kami dia atas Jambatan Tamparuli...terasa nak nyanyi lagu Jambatan Tamparuli...hihi Muka berani leen atas Jambatan Tamparuli...tinggi tau Jambatan ni... Kami Cikgu-cikgu Vouge di kaki Gunung Kinabalu Sempat bergambar sebagai kenang-kenangan tanda dah sampai sini Ni la bas yang berjasa bawa kami berjalan di sana Akhir sekali, kami ke sungai Moroli di Ranau. disini kami dapat pengalaman beri makan ikan ke…

DAY 2 SABAH

Image
Hari ini kami akan melawat sebuah lagi sekolah yang hebat di Sabah. Sekolah ini terletak kira2 30 minit perjalanan dari tempat penginapan kami di BTP Sabah. Sesudah sampai, kami pun di sambut dengan penuh gilang gemilang...syukur kami terpesona dengan persembahan dan sajian yang telah dihidangkan kepada kami:)
 Kenangan dapat bergambar bersama bendera SABAH. Dari kiri cikgu Atiqah, Cikgu anis, cikgu Azfahani, cikgu Habsah, cikgu Azleenda dan cikgu Syikin :)
 Antara Persembahan yang disajikan kepada kami Bila cikgu-cikgi di ajak menari bersama..memang sporting sumenya... Selepas selesai melawat sekolah ke3. kami pun dibawa bejalan dan bershopping di Pasar Filipine..ape tunggu lagi...masa untuk shopping mutiara dan perkena seafood la...hiiho  Pemandangan di belakang pasar Filipine. Makanan laut yang peggghhhh memang besar2.  Bila tengok comfirm meleleh air liur. haaa sebelum itu jom ambil gambar puas2 dulu udang ni :)  Hahahah tak pasal2 jadi model ikan masin...akekekekk sakan…

LAWATAN PENANDA ARAS KE SABAH 19-23 SEPTEMBER 2012

Image
Lawatan Penanda Aras Guru Pemulihan Negeri johor ini telah dirancang hampir setahun dan Syukur Alhamdulillah kami sudahpun selamat pergi dan selamat pulang  dan banyyak pengalaman dan ilmu yang kami geng guru pemulihan Johor perolehi sepanjang kami disana.



          Ucapan ribuan terima kasih leen ucapkan kepada pihak2 yang terlibat menjayakan lawatan kami dengan jaya dan selamatnya. Sabah...antara negeri yang leen belum pun pernah sampai...jadi bila diberi peluang untuk mengikuti Guru-guru yang hebat-hebat pergi...apa yang leen mampu kata kan syukur kepada Allah kerana diberi kesempatan untuk belajar dengan lebih banyak ilmu sepanjang di Sabah. Terima kasih kepada tempat penginapan, Bhagian teknologi Pendidikan BTP, Sekolah yang terlibat iaitu SK Kepayan, SK Lok Yuk Telipok dan Sk yang sudi menerima kami sebagai tetamu kehormat sepanjang di Sabah.

HARI PERTAMA

            Oleh kerana ni kali pertama leen sampai di sabah...ada gak terasa keliru dengan masa..seperti yang kita…

Cuti2 Pulau Pangkor Day 3 ;-)

Image
HARI KE TIGA : MASA UNTUK PULANG


Bergambar lagi sebelum pulang :)
Ni la pemandangan indah Teluk Nipah. Cantik kan?



masing2 pakai baju baru ;-)

Aktiviti sebelah pagi di tepi pantai. mmg ramai org datang bermandi manda.
Pekan kecil Teluk Nipah. So sape nak beli baju mmg byk yg murah2. Holiday berlenggang je sebab pelbagai jenis baju yg boleh dibeli ;-) 
Pelampung dan peralatan mandi pon banyak.
Kedai makan pon banyak. 

ni Menara Teluk Nipah..

Jeti Pangkor..

Cuti2 Pulau Pangkor 2nd Day.

Image
HARI KEDUA :) JALAN-JALAN PULAU PANGKOR
Pagi2 lagi kak liza dah masakkan kami nasi lemak sebagai als perut...Alhamdulillah memang kenyang. Jam 9.00 kami pun bertolak ke Jeti Marina, saja nak naik dari jeti marina coz tak pernah lagi naik dari sini. Sampai2 terus cari tiket..kalo nak tahu, kalo naik dari jeti marina ni, kita kena jadi member sebelum nak li tiket rm 10 huuhu rasa rugi pula, tapi takpela..

Mama dan ayah posing-posing dulu menikmati keindahan Jeti Marina Lumut sebelum naik feri berlepas ke Pulau Pangkor.


Feri pergi balik dari Jeti Marina ke pulau Pangkor hanya rm10 saja, perjalanan mengambil masa lebih kurang 20 minit saja...Ingat...tiket yang kita beli akan digunakan pergi balik...so masa balik nanti pun nak guna juga ya. So jangan sampai hilang coz tiket valid 30 hari.

Sesudah sampai, maka janganla risau...banyak abang-abang teksi san kereta sewa yang dah siap2 standby depan jeti untuk ambil penumpang. so ape lagi, bayar sajala...hihi

Ni la rupa teksi di sana..sume teks…